8354 Wietse header
Collega's werven en behouden
Een goed team is het halve werk
Het vinden en aantrekken van talent is een proces dat verder gaat dan alleen het invullen van vacatures.
Pijl
werving & selectie
De ruggengraat van elk succesvol bedrijf

Eén van de grootste uitdagingen voor veel bedrijven is het vinden, aantrekken en behouden van talent. Naast het vinden van kandidaten is het selecteren van de juiste kandidaat ook een hele uitdaging. De verkeerde keuze zorgt voor veel tijdverlies en maandenlange ergernis.

Zeker voor relatief kleine ondernemingen is het vinden en in dienst nemen van een nieuwe collega een grote en belangrijke investering. Niet alleen in geld, maar ook in tijd en moeite. 

Strategie

Een doordachte wervingsstrategie is cruciaal voor het succes van een organisatie. Welke mensen wil je aantrekken voor nu en in de toekomst? Hoe trek je dan juist die mensen aan die aansluiten bij de richting van de organisatie. Het gaat hierbij niet alleen om het vervullen van de huidige vacatures, maar ook om het toekomstbestendig maken van het personeelsbestand.

Communicatie

Een sterke employer branding, oftewel de reputatie van het bedrijf als werkgever, is essentieel. Dit betekent dat bedrijven een duidelijke, aantrekkelijke boodschap moeten uitdragen over wat het betekent om voor hen te werken. Welke ervaring wil je dat kandidaten hebben bij de eerste kennismaking met de organisatie? Dit kan gaan over het verloop van de sollicitatieprocedure, arbeidsvoorwaarden, bedrijfscultuur, groeimogelijkheden, sociale betrokkenheid en de voordelen die worden geboden.

Operationeel

Een soepel en goed georganiseerd wervingsproces is van groot belang om topkandidaten niet te verliezen. Dit operationele aspect draait om het optimaliseren van de verschillende fases van het proces: van het opstellen van vacatureteksten en sollicitatiegesprekken tot het effectief onboarden van nieuwe medewerkers. Een gestroomlijnd proces dat kandidaten snel en efficiënt doorlopen, minimaliseert de kans dat talent afhaakt en zorgt voor een positieve ervaring.

Financieel

Een slechte aannamebeslissing kan leiden tot hogere kosten, zoals het verlies van productiviteit, kosten voor ontslag en het opnieuw opstarten van het wervingsproces. Een sterke wervingsstrategie zal juist resulteren in kostenbesparingen op lange termijn. Het aantrekken van de juiste medewerkers zorgt voor een hogere productiviteit, minder personeelsverloop en een betere bedrijfsprestatie.

performance collective

Integrale werkwijze

De vraagstukken waar ondernemers mee te maken hebben zijn uniek en de oplossing bestaat uit expertises die vaak niet allemaal binnen uw organisatie aanwezig zijn. Vanuit deze gedachte is de ondersteuning vanuit een collectief ontstaan: Performance Collective.

Het werven en behouden van talent is een fundamenteel proces. Het beïnvloedt de strategie, communicatie, operatie en de financiële gezondheid van een bedrijf. Door deze verschillende aspecten te integreren, kunnen bedrijven een wervingsbeleid ontwikkelen dat niet alleen de beste talenten aantrekt en behoudt, maar ook bijdraagt aan duurzame groei en succes.

6294 Marijke
Shutterstock 1192651540 mannen

collega's werven en behouden

Door grip op uw menselijk kapitaal naar betere prestaties

Ontdek hoe onze expertises binnen de gebieden strategie, communicatie, operatie en financiën, u gezamenlijk ondersteunen om succesvol te zijn in het aantrekken en behouden van talent. 

Performance Collective logo wit

Heldere strategie, doelgerichte communicatie, operationele efficiëntie en financiële betrouwbaarheid voor maximale prestaties.

Blijf op de hoogte

Meldt u aan om nieuws en inzichten rechtstreeks in uw inbox te ontvangen. 

© Performance Collective

Ontwerp & Realisatie: Trend marketing & communicatie